понеділок, 16 березня 2015 р.


ВИКОРИСТАННЯ  ІНФОРМАЦІЙНО – КОМУНІКАЦІЙНИХ   ТЕХНОЛОГІЙ  В СИСТЕМІ   РОБОТИ  ПЕДАГОГА -  ОРГАНІЗАТОРА

 Кривошея Тетяна Георгіївна, педагог-організатор 
Іскрівської ЗШ І-ІІІ ступенів Петрівської районної ради 

Анотація.  В даній роботі  мова йде про використання інтерактивно – комунікаційних технологій у виховній роботі.

Використання ІКТ внесло зміни у всі сторони життя школи. Без  комп'ютерних технологій важко собі уявити виховний процес.  Він є одним із ефективних технічним засобом, за допомогою якого можна значно  урізноманітнити  процес  навчання і виховання.  Використання інформаційно-комунікаційних технологій  у виховній роботі не тільки актуально, але і надзвичайно затребуване.
Можливості використання  інформаційно – комунікаційних технологій  в організації виховного процесу великі, насамперед інформаційні технології:
 -підвищують і стимулюють інтерес;
-активізують розумову діяльність і ефективність виховання тих чи інших якостей особистості завдяки інтерактивності;
-дозволяють моделювати і візуалізувати процеси, явища, складні для демонстрації в реальності, але необхідні для створення повноцінного зорового ряду;
-надають  самостійного пошуку матеріалів, опублікованих в Інтернет для підготовки повідомлень, тематичних бесід;
-надають допомогу у пошуках відповідей на проблемні питання;
-створюють величезне поле для розвитку креативних здібностей, формування загальної та інформаційної культури.
В своїй роботі я   приділяю  особливу роль використанню  інформаційно – комунікаційних технологій .  При підготовці різних заходів, свят та  тематичних тижнів  широко використовую в своїй роботі можливості інтернету.
Невід’ємною частиною всіх виховних заходів є мультимедійні презентації.
Вони створюються як дітьми так і мною. Це такі як « Шкільний парламент»,
«Тільки мати й Вітчизна у світі одна»,«Свічка пам’яті», «Ти громадянин України», «Ми діти твої, Україно!», «Україна – єдина, соборна держава». «На Чорнобиль журавлі летіли…» та інші.
За допомогою  новітніх технологій ми можемо розповісти про визначні місця свого села,  створивши відео презентацію та здійснити заочну подорож  історичними пам’ятками  села.  Прикладом цього є створення туристично-краєзнавчого маршруту «Край, де панує козацький дух і дивна благодать» (Баранько Яна, 6 клас; Шевченко Яна, 7 клас).  Були  створені проекти:    
 « Моє село» (5 клас),  «Допомога учасникам Великої Вітчизняної війни»  (6 клас)    Організація учнів під час канікул сьогодні просто неможлива без ІКТ, використання розважальних і пізнавальних можливостей комп'ютера роблять дозвілля дітей у школі цікавим, різноманітним і корисним. При організації різних напрямків виховної роботи потенціал  новітніх технологій  невичерпний. При проведенні агітації за здоровий спосіб життя, профілактичних та профорієнтаційних бесід, учні не тільки дивляться науково-популярні фільми, запропоновані  мною, але й самі включаються в пошук інформації.  Прикладом цього є створення  презентацій учнями 5-11 класів про шкідливі звички. Ющенко Вікторія ( 8 клас) створила фільм про життєвий і творчий шлях Кульшенко Єванжеліни Леонтіївни  « Історія  однієї  людини».    
 Отже,  засобами ІКТ  я формую інтереси молодого покоління, реалізую  більш ефективне засвоєння необхідних знань у контексті патріотичного виховання. Здійснюючи перехід до сучасних форм організації навчання й виховання в умовах функціонування освітнього середовища,  свою роботу розглядаю, як процес відкритий  впливу подій сучасності на осмислення історичних фактів.
Я, використовуючи ІКТ, сприяю  становленню нелінійного мислення – здатності міркувати, зіставляти, передбачати й приймати відповідальні рішення. На завершення хочу  сказати,  що використання ІКТ не заміняє  педагога - організатора, а лиш допомогає йому в роботі, щоб одержати найкращі результати. Використання ІКТ – не самоціль, не данина моді. Це – потреба часу.      Тому сьогодні у шкільній освіті на перший план висувається завдання створення сприятливих умов для виявлення і розвитку здібностей учнів, задоволення їхніх інтересів та потреб, розвитку навчально-пізнавальної активності та творчої самостійності.

Бібліографія
2.http://iskrivka.klasna.com/uk/site/uchnivski-proekti-6-klas.html
3. http://iskrivka.klasna.com/


11 коментарів:

  1. Крамаренко В.В.
    Я згідна з тим, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у виховній роботі не тільки актуально, але і надзвичайно затребуване. При організації різних напрямків виховної роботи потенціал новітніх технологій невичерпний. Але і не слід забувати, що використання ІКТ не заміняє педагога - організатора, а лиш допомогає йому в роботі, щоб одержати найкращі результати.

    ВідповістиВидалити
  2. Дуже цікавий та змістовний матеріал! Я погоджуюся з автором статті, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у виховній роботі не тільки актуально, але і надзвичайно затребуване. Бажаю на цьому не зупинятися!!!!!!!

    ВідповістиВидалити
  3. Цікавий матеріал. Підтримую Вашу думку, що використання ІКТ є каталізатором учнів у становленні нелінійного мислення - здатності міркувати, зіставляти, передбачати і приймати рішення.

    ВідповістиВидалити
  4. Мене завжди цікавило питання створення проектів. Прочитавши Вашу статтю, я отримала задоволення. Буду використовувати в своїй роботі. Дякую!!!

    ВідповістиВидалити
  5. Людина XXI століття - це творча особистість. Вона повинна бути активною, динамічною, працездатною, вольовою, компетентною, впевненою у собі. Всі ці вимоги можуть задовільнити новітні технології. Та доцільно використати їх, зможе лише висококваліфікований спеціаліст, яким безперечно є Тетяна Георгіївна. Успіхів та творчих перемог!

    ВідповістиВидалити
  6. Чудовий матеріал! Я теж використовую інтерактивні методи. Вони допомагають у роботі педагога - організатора.

    ВідповістиВидалити
  7. Згідна з автором статті. Використання ІКТ у виховній роботі допомагає стимулювати та підвищувати дитячий інтерес до матеріалу. Розвиває у дітей здатність міркувати, аналізувати та співпрацювати з учителем.

    ВідповістиВидалити
  8. Повністю згодна з тим, що ІКТ допомагають організувати роботу з учнями у виховній роботі, особливо педагогу -організатору. Дякую за статтю. Так тримати.

    ВідповістиВидалити
  9. Погоджуюсь з автором статті, адже використання ІКТ у виховній роботі надає широкі можливості для реалізації різноманітних заходів. «Плюси» використання ІКТ у виховному процесі- це можливість отримати великий об’єм інформації за короткий проміжок часу, доступність і відносно низькі витрати на обладнання.
    Успіхів у роботі!

    ВідповістиВидалити